Tillfälle 12
torsdag 28 april 2016
Tid: 13.30 - 16.00
Plats: Mölndals museum, en trappa upp.
Vid detta tillfälle kommer vi att samtala om Mölndals rutiner vid mottagande i grundsärskolan.
Solveig Strömbom, chef för grundsärskolan, och en specialpedagog kommer att hålla i informationen.
Inför detta tillfälle är det bra att ni läser "Allmänna råden för mottagande i grundsärskolan..."
t.ex. kapitel två om Utredning inför beslut om mottagande.
Seminariet filmades. Se filmen här.
Därefter kommer vi att fortsätta arbetet i lärgrupper kring de Allmänna råden för arbete med extra anpassningar och särskilt stöd. Några hann inte bli filmade förra gången så detta arbete fortsätter. Materialet ska användas endast för internt bruk för nätverkets deltagare.Vi filmar ca 5 min. per person/skola. Ta med iPad om du har en sådan.
Välkomna !
Gunilla och Christina
Solveig Strömbom, chef för grundsärskolan, och en specialpedagog kommer att hålla i informationen.
Inför detta tillfälle är det bra att ni läser "Allmänna råden för mottagande i grundsärskolan..."
t.ex. kapitel två om Utredning inför beslut om mottagande.
Seminariet filmades. Se filmen här.
Därefter kommer vi att fortsätta arbetet i lärgrupper kring de Allmänna råden för arbete med extra anpassningar och särskilt stöd. Några hann inte bli filmade förra gången så detta arbete fortsätter. Materialet ska användas endast för internt bruk för nätverkets deltagare.Vi filmar ca 5 min. per person/skola. Ta med iPad om du har en sådan.
Välkomna !
Gunilla och Christina
Dokumentation
tillfälle_12_28_april_2016_.pdf | |
File Size: | 2540 kb |
File Type: |
Kraftfältsanalys: identifiera framgångsfaktorer och dilemman när du ser på våra filmade intervjuer.
kraftfältsanalys_ny_version_.pdf | |
File Size: | 91 kb |
File Type: |
Arbete i lärgrupper - filmade intervjuer m.m.
arbete_i_lärgrupper__filmade__intervjuer_och_uppföljning__publiceras_.pdf | |
File Size: | 447 kb |
File Type: |
Information om mottagande i grundsärskolan
grundsärskolan_mottagning_vt-16.pdf | |
File Size: | 3043 kb |
File Type: |